ارائه سریعترین اینترنت با تکنولژی LTE-TDD توسط ایرانسل

۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۳۶:۵۸ ب.ظ

 

برای اولین در ایران توسط ایرانسل سیستم LTE-TDD  برای مصارف خانگی و تجاری راه اندازی شد.

قرار است این سیستم بطور همزمان در شهرهای بزرگ 25 استان راه اندازی شود.

برخلاف دیگر ارتباطات اینترنتی مثل ADSL،Dialup،WiMax کاربران در این طرح جدید ارتباطات اینترنت پرسرعت تر و بدون محدودیت های ارتباطی مثل مکان، حرکت کردن در حین ارتباط و نیاز به یک خط ارتباطی را تجربه خواهند کرد. با این سرویس جدید، شرکت هایی که در مناطق شلوغ واقع شده اند نیز می توانند از اینترنت پر سرعت استفاده کنند.

بسال گذشته بود که ایرانسل توانست مجوز LTE-TDD را اخذ نماید و یک روز پس از آن، این سرویس را در حالت آزمایشی به حالت اجرا در آورد. لازمبه ذکر است که ایرانسل تا قبل از این از طریق وایمکس، اینترنت را به مشترکان خود ارائه می کرد؛ ولی اکنون با اجرایی شدن LTE ، شرکت قصد دارد به استفاده از وایمکس پایان دهد. باندهای مورد استفاده در LTE-TDD با برخی باندهای وایمکس هم پوشانی دارند که ارتقا از وایمکس به LTE-TDD را بسیار آسان می کند. با این رویکرد، پایان دادن به دوران وایمکس ایرانسل منطقی به نظر می رسد.

در قسمت زیر می توانید تست باورنکردنی بیشترین سرعت ثبت شده در ایران با استفاده از تکنولوژی بی سیم که در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ در مشهد توسط ایرانسل انجام شده است را مشاهده کنید.

این تست از تجمیع سه باند فرکانسی (career aggregation) و بر بستر اینترنت نسل ۴ ثابت ایرانسل یا همان TDLTE انجام شده است. البته ایرانسل برای پرهیز از هرگونه شائبه، تست سرعت را با استفاده از سرعتسنج اوکلا و از سرورهای اپراتور دیگری انجام داده است.

 

whatsapp